SINA en la XXIII edición de la Feria Alternativa de Valencia (del 4 al 6 de junio de 2010)

publicado en: Reivindic./Participac. | 1

Del 4 (viernes) al 6 de junio (domingo) se celebrará, en el viejo cauce del río Túria de Valencia (entre el puente de las flores y de la Exposición), la 23º edición de la Feria Alternativa.

SINA participará con un stand, donde podremos conocernos y pasar un rato agradable. Habrá folletos, venta de libros, camisetas…

¡TE ESPERAMOS!

PLANOL UBICACIÓ

www.firaalternativa.org

Sina en la Feria Alternativa 2008

SINA en la Feria Alternativa 2009

Nota de premsa:

La Fira Alternativa de València arriba a la 23ª edició i aborda la defensa de l’horta

El primer cap de setmana de juny, al llit vell del riu Túria, entre el pont de Calatrava i el pont de les flors

Com cultivar les hortalisses a casa?

Com reciclar el fem i poder elaborar compost per abonar la terra?

On anar a buscar producte fresc i de qualitat?

Són algunes de les coses que es podran trobar en la nova edició de la Fira alternativa de València que enguany arriba a la 23a edició i que pren per títol Fem l’horta possible! Trau la llauradora que dus dins!

Entre els dies 4, 5 i 6 de juny des de les 10 hores del matí i fins les 23 hores de la nit, pel llit vell del Túria, es podran trobar les experiències artesanes del món rural, de les zones de secà i de les zones d’horta; les activitats dels col·lectius de la ciutat de València en defensa dels seus barris, però també els grups en defensa dels rius, dels animals, dels boscos o dels barrancs.

Eixa és l’ànima de la Fira alternativa, el punt de trobada de tots aquells grups, que tot i distants geogràficament, esdevenen en un aplec anual on comparteixen i intercanvien punts de vista.

La Fira Alternativa es crea a partir de la necessitat de tindre un espai vàlid per a la trobada i exposició d’altres formes de viure i de pensar que troben en aquest espai la seua forma d’expressió i difusió més genuïna i coherent. Té com a objectiu donar a conéixer el treball artesà, l’alimentació vegetariana i ecològica i el pensament crític que es reflecteix a través de les accions de les persones i col·lectius que hi participen.

La Fira alternativa està organitzada pel Cal·lidoscopi, un col·lectiu que intenta coordinar col·lectius i persones mitjançant l’organització de la Fira i que, de forma assembleària i amb comissions de treball, treballa cada any en la celebració d’aquest punt de trobada, ja històric a la nostra ciutat.

Tallers de realització d’horts cassolans dirigits a públic adult i infantil, cursos per saber elaborar seitan, aprendre a utilitzar les herbes (tissanes, cataplasmes, infussions, etc.), com trasplantar esqueixos… i la possibilitat de visitar, contactar i comprar durant tot el cap de setmana en horari de matins amb un mercat de producció d’agricultura ecològica. Les diverses persones, cooperatives, llauradores i llauradors que estan fent agricultura ecològica als voltants de València, muntaran una parada amb els seus productes i estaran a l’abast de tothom per establir contactes, repartir informació i mostrar el producte ecològic, fresc i de temporada que fan a l’horta de València.

I és que l’elecció del tema d’aquesta edició de la Fira Alternativa no és altra que la defensa de l’horta passant per una dignificació de la figura de qui produeix, de forma sostenible, ecològica i a prop de la ciutat, el llaurador i la llauradora que viu i treballa en les hortes valencianes. Una edició que compta amb la col·laboració del col·lectiu Per l’horta i del grup de treball de la Universitat d’estiu de l’horta que enguany arriba a la 9a edició.

Com cada any, les parades d’artesans, les activitats com tallers, xerrades, taules rodones i punts de trobada, també donaran pas a la música i els tallers de balls que animaran les vesprades fins les 23 hores en què cada dia, la Fira tancarà les seues portes.

Aquest any ens visitaran divendres els Ovidi Twins i Rapsodes, Pelandrusques i la Sedajazz actuaran dissabte mentre que diumenge serà el torn de Barón Dandy, el cantautor Cesc Freixes i La Rana Mariana.

Com cada any, una data imprescindible en les nostres agendes i on espere’m vore’t!

Una respuesta

1. […] año más, hemos estado tres días en la Feria alternativa de Valencia (antiguo cauce del río, 4-5 de junio […]