Taller de massatge infantil al GAM de PUÇOL: la felicitat del teu bebé està en les teues mans

publicado en: Grupos de apoyo | 0

681-maria_jose_navarroEl vincle afectiu entre un bebé i els seus papàs és un llarg camí trufat de moments entranyables que van gestant una tendra complicitat. En eixe trajecte juga un paper fonamental el poder del tacte a través de massatges que estimulen els sentits del xiquet des dels seus primers mesos de vida. La Casa de Cultura de Puçol vol donar-te la mà en esta bella experiència per mitjà d’un taller de massatges per a bebés on descobriràs els beneficis d’esta pràctica.

Tot va començar quan l’Associació Espanyola de Massatge Infantil es va posar en contacte amb el Grup de Suport a la Lactància Materna SINA de Puçol. Els van oferir posar en marxa un curs destinat a educar les mamàs sobre els beneficis del massatge en el bebé, tant a nivell físic com afectiu. A les components del col·lectiu local els va paréixer una iniciativa molt interessant i van decidir posar en pràctica el taller.

Dividit en cinc sessions d’una hora, cada dimarts els bebés es convertixen en protagonistes davall els suaus acords de música clàssica que ambienten la vetlada. Tombats sobre un xicotet matalaf, riuen les gracietes de les seues mamàs.

Abans de començar, elles s’unten les mans amb olis naturals perquè llisquen millor sobre la pell dels seus peques i resulta commovedor vore com els bebés comencen a agitar-se nerviosos conscients de què s’acosta el moment del seu massatge.És realment increïble com sent tan xicotets ja comencen a assimilar-lo. Són molt intel·ligents, indica María José Navarro, educadora de massatge infantil i professora del taller.

En cada una de les cinc sessions s’introduïx una zona del cos. El primer dia les mamàs deprenen a massatgear els peus i les cames. Fins a la següent classe, practiquen a casa amb els xicotets i és ací on comença a forjar-se eixa complicitat a través del contacte físic entre les mamàs (i els papàs també, per descomptat) i els seus fills. Després de peus i cames, les següents parts del cos que practiquen en classe són el ventre, el pit i els braços, i finalment l’esquena. La quinta i última sessió del curs servix per a fer un repàs general i comprovar que totes les alumnes han deprés bé cada tècnica.

681-taller_masajesEls beneficis del massatge infantil són múltiples. Afavorixen el desenrotllament neurològic i la interacció, servixen com a mètode de relaxació, estimulen el desenrotllament sensorial, ajuden a combatre els còlics, explica la professora. La part pràctica es complementa amb la lectura a casa d’articles seleccionats per María José i dedicats a aspectes com el plor, el poder del tacte…

El mètode utilitzat en les classes empra tècniques d’origen hindú i suec arreplegades en l’obra de la nord-americana Vimala Schneider, fundadora de l’Associació Internacional de Massatge Infantil i autora de diversos llibres sobre estes tècniques de relaxació.

La Casa de Cultura t’oferix l’oportunitat de participar en el desenrotllament del teu bebé a través del massatge. El seu felicitat està en les teues mans.

Informa: Dani Casado (Ayto. de Puçol)